Materiał dokumentuje poszukiwania w zakresie serii częstotliwości.
Dominującym aspektem tego wydawnictwa jest wykorzystanie ustalonych wcześniej serii, głównie w oparciu o automat perkusyjny i program studyjny do montażu. Zgodnie z duchem manifestu S. P. K. "Information Overload Unit" poszukiwanym przedmiotem staje się głównie przedział 15-3000Hz. Dotychczasowe wysiłki, by znaleźć interesujące rozwiązania kompozycyjne przy użyciu generowanych sinusoid prowadziły mnie w stronę zgiełku i mielizn różnego rodzaju. Jednak w momencie odnalezienia właściwego interwału (dla najniższych częstotliwości 1Hz; dla przedziału 100-3000Hz 100Hz) sytuacja odwróciła się. Nie tylko uzyskałem ciekawe faktury ale też i możliwość tworzenia melodii. Zawarte na krażku utwory nie mają ustalonej kolejności i powinny być odsłuchiwane losowo.
Innym z aspektów są poszukiwania w obrębie synestezji, rozumianej w pewien sposób. Przyglądając się obrazom oscyloskopowym generowanych dźwięków lub projektując je na płaszczyzny w trakcie wykonywania "live concerts" mamy do czynienia z zespoleniem dwóch sfer zmysłowych. Analizując obrazy możemy wpływać na to jakie przybiorą kształty. Jednym z rozpoznanych jest "fala kowadłowa" ( rys . 1 ) Jeśli śledzić będziemy grupy częstotliwości z zakresu jaki wskazałem dostrzec możemy plastyczność muzyki, której nie ma - zazwyczaj - muzyka orkiestrowa, symfoniczna i rock'sowa. W sferze słuchu trudno oceniać to jako wadę, jednak "transkodowany" obraz muzyki elektronicznej (syntetycznej) okazuje się znacznie bardziej "uległy" i "atrakcyjny". Należałoby sobie życzyć kontaktów z obrazodzwiękami w oscyloskopie holograficznym.
[b]